جاذبه اصلی رتبهبندی در بهترین موتورهای جستجوی اینترنتی مانند گوگل، پتانسیل عظیم آن برای جذب ترافیک است. یعنی هرچه سایت شما در نتایج جستجو در این پلتفرم بالاتر باشد، بازدیدهای بیشتری از کاربران دریافت خواهید کرد.
از سوی دیگر، عیب این پلتفرم این است که همه میخواهند ترافیک جذب کنند، که باعث میشود جستجوی ارگانیک در گوگل رقابتیترین و جستجوی پولی اغلب گرانتر از سایر سایتها باشد.
علاوه بر این، بسیاری معتقدند که گوگل جستجوگران را به کلیک نکردن روی وبسایتها سوق میدهد. گوگل قصد دارد نیازها و اهداف کاربران را مستقیماً در سایت گوگل از طریق ویژگیهای SERP مانند موارد زیر برآورده کند:
قطعههای ویژه
پاسخهای فوری
بسته محلی
بسته تصویر
پرسشهای مردم نیز
تبلیغات گوگل
تبلیغات خرید
مقایسه محصولات
محصولات برتر
جستجوهای مرتبط
چرخ فلکها
توییتها
هتلهای گوگل
پروازهای گوگل
بنابراین، وجود نتایج بدون کلیک در گوگل، رقابت را گرانتر و پاداش بالقوه آن را کمتر میکند.
علاوه بر این، معرفی تجربه تولید جستجوی گوگل (SGE) چالشهای جدیدی را برای بازاریابان به ارمغان آورده است. SGE از هوش مصنوعی برای تولید محتوا و پاسخها به طور مستقیم در نتایج جستجو استفاده میکند. این بدان معناست که با استفاده از تجربه تولید جستجوی گوگل،
یوتیوب در سال ۲۰۰۵ توسط تعدادی از افراد باتجربه که قبلاً در پیپال کار میکردند، تأسیس شد. کمتر از یک سال بعد، گوگل این پلتفرم را خریداری کرد و کنترل دو موتور جستجوی بزرگ جهان را به دست گرفت.
مایکروسافت بینگ یکی از محبوبترین موتورهای جستجو است
مایکروسافت بینگ اکنون ۳.۹۵٪ از سهم بازار جستجوی جهانی و ۷.۰۱٪ در ایالات متحده را در اختیار دارد. اخیراً، بینگ یکی از محبوبترین موتورهای جستجو است و پیشرفت قابل توجهی داشته است، به خصوص با معرفی و توسعه چت بینگ که اخیراً به Copilot تغییر نام داده است. این ویژگی به کاربران این امکان را میدهد که به صورت مکالمهای با موتور جستجو تعامل داشته باشند و سوالات خود را بپرسند و به صورت مکالمهای پاسخ دریافت کنند.
تیکتاک به عنوان یکی از محبوبترین موتورهای جستجو با بیش از ۱.۶ میلیارد کاربر در سراسر جهان به طور فزایندهای مورد استفاده قرار میگیرد. اکنون افراد بیشتری از نسل Z برای نیازهای جستجوی خود از تیکتاک استفاده میکنند.